Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09.2009 19:41 - защо не купих цветя за класния
Автор: sblasaci Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3094 Коментари: 18 Гласове:
8

Последна промяна: 15.09.2009 19:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
синът ми продължава образованието си в друго училище, нормално е и аз като нормалните родители да купя красив букет, да го изпроводя и да му полея вода след като съм го разцелувала на прага...е, да, ама не, нито букет купих, нито вода му полях, иначе го разцелувах, нищо, че е глава над мен, наведе се, смили се над ръста ми, а...и ме прегърна, ръмжейки тихо педя над ухото ми  "нали знаеш че те обичам, кво сега..."
и така, той тръгна, аз тръгнах  няколко часа след него, влязох на работното си място и първото нещо, което видях,  бяха очите на двайсет деца...какви ти букети, какви ти подаръци, нищо не искам, нищо, спете си спокойно майки и татковци, искам очите на децата ви, онези пъстри шарки искам и въпросителните и удивителните и многоточията в тях, за какво са ми скъпите ви букети, ако виждам празни погледи и се чувствам като поредната играчка на детето ви, затова не купих цветя, за да не съска сина ми "честит празник, заповядай..." и за да не се чуди къде да се завре от неудобство заради факта, че букета му не е като на другите, а да погледне новия класен/класна в очите и да подаде ръка, представяйки се, ето това искам от него, ето това искам от децата с които ще работя цяла година, само това
като учител ценя много повече този минимален жест на внимание, отколкото  мрежестите букети, скъпите целофани, екзотичтите китки, вместо тях искам да ми бъдат подарени деца...аз подарих сина си на новия класен днес, не му купих букет, не му сипах вода, но когато се наведе да ме целуне го задържах зад врата, надигнах се на пръсти и му прошепнах  "и да не забравиш - учителите ще искат да видят очите ти..." а после...е, изтървах се- целунах го зад ухото...аууу, какво последва
по обяд, преди да отида на работа го срещнах "мамо, не помня как се казва класният, затова му записах името, обаче непрекъснато ни гледаше и се усмихваше, и на всички подаде ръка..."
усмихнах се, дадох едно мъжко "гепи" и тръгнах на работа, а когато влязох и видях очите на децата се усмихнах и подадох ръка на всяко едно
днес не получих букет, и на сина си не купих измишльотини
получих двайсет усмивки и двайсет ръчички, топли и познати
сина ми видя очите на новия си класен  ръководител вместо той да гледа в ръцете му за букет
преди малко научих от детето си името на класния, записал го е...в очите си




Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. theladybird - :)
15.09.2009 19:52
Много хубаво написано. Браво! Имаме нужда от повече такива учители като теб. Някой хора са се родили, за да са учители. Благодаря! Честит първи учебен ден!
цитирай
2. анонимен - :)
15.09.2009 20:09
Разчувства ме! БРАВО!
цитирай
3. анонимен - Браво!
15.09.2009 21:16
Направо се почувствах като че чета разказ на Елин Пелин:)
За съжаление празните погледи не са само у децата, а и в техните родители, политици и т.н.
Дано има повече зърно, отколкото плява в младото поколение.
Томов
цитирай
4. анонимен - поздравления!!!
15.09.2009 21:23
как можах ...? изумителна си!
цитирай
5. анонимен - БРАВО!
15.09.2009 21:26
Истинки учител и съм сигорен, че сте и истински човек! Разтапям се от удоволствие.. Благодаря!
цитирай
6. анонимен - :)
15.09.2009 22:06
Вълнуващо! Ако всички учители споделяха тази любов към децата може би всичко би било по-различно. Но май все по малко от тях се вглеждаат в очите на децата. Моят син сподели, че днес не са влезли в класната си стая - нямало свободни стаи. Просто влезли от единия вход на училището и излезли от другия. Дали класната им е видяла блясъка в очите им - едва ли ......
цитирай
7. sblasaci - ***
15.09.2009 22:14
а някой видял ли е как тя се е разплакала, когато са и казали, че точно за нейните ученици няма класна стая...

тя е видяла блясъка, бъдете сигурен, но какво е почувствала...

цитирай
8. totoni - Честит празник! От сърце! Аз в...
15.09.2009 22:36
Честит празник! От сърце!
Аз всяка година купувам по една-единствена красива роза, а децата ми сами преценяват на кого да я подарят. За трета поредна година (откакто завърши четвърти клас) големият ми син я подарява на класната си от началното училище. Никоя учителка след това не успя да я измести от сърцето му. Сигурна съм, че когато стане мъж, ще си спомня нея, когато някой каже "учител". Толкова сте малко вече, сигурно затова сте ни още по-скъпи!
цитирай
9. ironfrog - защо не купи цветя за класния
15.09.2009 23:20
защото не харесваш "мъртви" цветя и трябваше да изпратиш детето с фикус в саксия в новото училище на първия учебен ден :)
цитирай
10. sblasaci - да, не харесвам мъртви цветя
15.09.2009 23:27
надявам се, че класния няма да полее детето-фикус с утайка от кафе, нито пък ще излъска листата му с бира
цитирай
11. ironfrog - ще видим
15.09.2009 23:35
в края на учебната година кой полят кой лъснат :))))
цитирай
12. анонимен - Браво!
16.09.2009 08:39
Впечатлен съм,дано учителите като ТЕБ бъдат повече...
цитирай
13. анонимен - цветя за учителя
16.09.2009 08:52
За учителя с любов! За моите учители винаги си спомням с любов. Това беше толкова отдавна. Те бяха изключителни хора. Бяха от старата буржоазия, не от червената. Ерудирани, възпитани, човечни. Никога не ги чух да повишат глас или да се скарат на ученик. Ние не бяхме по-добри от днешните деца. Но те бяха УЧИТЕЛИ. Те ни възпитаваха с държанието си. Бяха изключителни. Винаги ще ги помня. Особено класната си в прогимназията - учителката си по литература.
цитирай
14. dianatrg - Все още има много деца с пламъчета в ...
16.09.2009 09:20
Все още има много деца с пламъчета в очите и се надявам, че винаги ще ги има, а едно цвете, поднесено то такова дете, подарено с усмивка и признателност никога не е за пренебрегване...
цитирай
15. анонимен - Вчера
16.09.2009 09:30
наблюдавах първолаците от махалата тръгващи за първият учебен ден - празни погледи, , родителите - навели виновни глави, че не успели да купят по - голяма и красива китка от тази на комшията......... тъжна картина.
След работа видях едно от децата, които набюдавах сутинта - връщаше се от у - щето- погледа му беше светнал - носеше играчка зайче
/ в едно у - ще до нас ги подаряват на първолаците/ - цялото сияеше - попаднало е на учител като теб, който вдъхва любов само с един поглед и с едно ръкостискане. Дано да има повече такива ...........
цитирай
16. sblasaci - благодаря Ви
16.09.2009 17:05
благодаря на всички, и анонимни, и с имена, за отношението, което проявихте към написаното, не съм необикновен учител, напротив, съвсем обикновенна съм, обичам да се сливам с децата и да бъда една от тях, играе ми се, на техните чисти игри ми се играе,тича ми се като тях, като тях ми се пее, като тях ми се смее, но се научих от тях и да плача, опитвам се да им покажа, че не е важно да получиш нещо, по ценно е да дадеш и вероятно...не, сигурна съм, че греша, защото от много даване като човек стигаш до там, че се превръщаш в клубен без сокове и пак търсиш да даваш, докато...ами докато свършиш
а сухите буци никой не ги иска
дано децата ми се научат как да оцеляват така, защото аз не можах


dianatrq, не съм казала, че пренебрегвам пламъчетата в очите на децата, носещи букети, казах съвсем ясно и точно, че точно пламъчетата могат да ме накарат да се усмихна и да заплача от радост, а букета...той ще увяхне, детето обаче ще срещна и утре, когато няма да има целофани в ръчичките си, и пак ще го гушна, и пак ще го милвам, и пак ще му избърша носа и дупето, и пак ще го люлея, и пак ще го целувам, и пак ще се затичам към него ако се спъне, и пак... и пак... и пак...докато накрая, след четири години, му подаря част от себе си, късче сърце, очи и душа в едно
това не са велики думи, просто съм такава

да знаеш само колко трудно се живее така
цитирай
17. legriv - Сигурно е трудно,
16.09.2009 17:53
но можеш ли да живееш по друг начин?
цитирай
18. sblasaci - ***
16.09.2009 18:50
не
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sblasaci
Категория: Лични дневници
Прочетен: 521437
Постинги: 569
Коментари: 783
Гласове: 2323