Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.05.2010 21:52 - може и да не съм права, но ...
Автор: sblasaci Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1284 Коментари: 6 Гласове:
6

Последна промяна: 24.05.2010 09:31

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
не ми трябва официален празник, за да съм учител, не ми трябват ламинатчета, подписани и подпечатани с мокър печат от директор, инспектор, министър, не автографите ме правят такава, не методиките и педагогиките, не всички програмни системи, съставени от високопоставени лицаблагодарение на описания от самите учители опит през годините, заплатата, диференцираното заплащане, N лева за 24 май не ме правят по учител, най учител, да не говорим за копринените костюми, фльонгите, патъчетата, банкетите, нечие високопарно слово веднъж в годината, заради датата

аз съм учителка 365 дена в годината, ведно с платения си годишен отпуск

влизам в занималнята и очите на двадесет и три деца ме посрещат с онова Виждане, което никой проблясващ на слънцето ламинат не може да ми даде, пет пръстчета и ръка, колкото моята до лакътя, не могат да бъдат заменени с поздравително ръкостискане, работя много, работя повече отколкото ми стигат силите и го правя не за да смая колежките, не за да обикалям България по конференции, не за престижа на детската градина
а за онзи поглед в очите на майката, която влиза и ме прегръща с думите "госпожо...благодаря ти" за детето, което вади увяхнал букет, скрит от сутринта в гардероба и ми го подава без да каже "заповядай", не ми е нужно
за радостта която изпитвам, когато главоногото от рисунките се превръща в човече, извънземно, но човече
за онези моменти , когато държа лявата ръка на едно момиченце, което плаче, че никога няма да може да пише хубаво и и помагам, и и показвам колко хубаво мога да пиша аз с лявата си ръка
за миговете, когато детските гласове настръхват кожата ми като на оскубано пиле и умирам от срам че ме разтреперват, и гледам никой да не види, че плача
за босите пети под одеалата
за оправените дрехи, измитите ръце, правилното държане на прибори за хранене
за наученото стихче
за заекването, което изчезва зад усмивката
за смешните двойки, като червеи с пристъп и гърч
за мацаницата с бои
за всеки път, когато детето сгреши и ме повика с "мамо..."
за онова "чудовище", дето ми скъса нервите четири години, но усмивката му има лепящолечебен ефект
за съвършенно верните бърлгарски думи между устните на едно сополиво циганче
за гоненицата на двора, снежния човек, спасените охлюви, калинки, какавиди
за всичко, всичко, всичко, което не е свързано със света на възрастните

аз съм учител

и мисля, че учител на годината се става не когато получиш ламинат от министъра, а когато децата, които изпращаш в първи клас плачат за теб на последното тържество в детската градина толкова, колкото ти за тях

аз съм учителка
децата са мои учители

/публикувам това преди празника, защото и днес съм учителка, нали знаете, че не обичам празниците
на 31 май ще изпратим нашите деца за първи клас, вече месец мисля как ще се случи и как да не плача за тях, поне този път /




Гласувай:
6



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lzl - 4 години радости и скърби. . . раз...
23.05.2010 21:59
4 години радости и скърби...раздяла...много боли, но се свиква...една част в душата ни угасва с раздялата, но запазваме спомените от детските грейнали очички...:)
цитирай
2. lotos16 - Разплакахте ме...
23.05.2010 22:06
Моят син е в осми клас, дълго време тъгува за една от учителките си в детската градина. И сега като я срещна, винаги й благодаря за любовта към детето ми и за голямата й душа, каквато е и Вашата.
Бъдете благословена!
цитирай
3. tota - може и да не съм права, но ...
23.05.2010 22:10
Напротив - права сте!! Такъв е учителят с призвание - учител! Може да имаш безброй дипломи, но ако не носиш призванието и таланта учител не би могъл да бъдеш истински педагог и възпитател!! Поздрави за постинга! Честит празник!! Желая Ви здраве и още дълги години да изживявате вълненията от срещите и раздялата с порасналите ви вече ученици!!
цитирай
4. panazea - Честит двоен празник!
24.05.2010 21:47
Свети Дух и Светите братя!
Да си учител е призвание! Ти го притежаваш!
Подрав!
цитирай
5. injir - Честит празник и на теб. Не съм за...
26.05.2010 00:56
Честит празник и на теб. Не съм закъсняла. Всеки ден сме учители. Всеки ден е като празник. Защото имаме възможността да се огледаме в детски очи. И да бъдем като тях. А те са искрени и не лъжат...
цитирай
6. mimayordanova - Учител по душа!
20.06.2010 12:34
Учител по душа!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sblasaci
Категория: Лични дневници
Прочетен: 519562
Постинги: 569
Коментари: 783
Гласове: 2323